2013/04/14

Mafia Storyline

Sziasztok!

Kedvenc játékunknak, a Vampire: The Eternal Struggle kártyajátéknak hódoltunk a múlt hétvégén. Már hétfőn ment a a szervezkedés, ki ér rá, mikor és hogy tudnánk összehozni a kártyapartit. A rögtönzött közvélemény kutatásnak hála sikerült eldöntenünk, hogy milyen játékban mérjük össze erőnket. Megunva az állandó versenyzést, a vérre menő harcot, kis csapatunk a Storyline szabályok mellett tette le egyértelműen a voksát. Már csak egy jó kis sztori hiányzott, ami hangulatot ad az egésznek. Korábban (még tavaly) felvetődött egy maffia koncepciójú story bennem, de sajnos nem tudtuk összehozni, ám most a többiek is rábólintottak. A történet amilyen egyszerűre sikerült, annál szórakoztatóbb játékot ígért. Először is a maffia sztorihoz még anno a White Wolf kiadott egy WoD könyvet, melynek Mafia volt a címe. Ezt alapul véve
sikerült is összedobni néhány rögtönzött szabályt, mely alapján már asztalhoz tudtunk ülni és paklit is tudtunk építeni. A szervezkedés olajozottan ment, a Facebook-on létrehoztam a Mafia V:tES Storyline csoportot és eseményt, így tudtunk ötletelni, szervezkedni. Már maga az is poén volt, ahogy egyre jöttek a maffiás zenék linkjei, a hülyéskedés csak grátisz volt, ahogy a lapokat végignézegettük. Szinte mindenkinek volt ötlete, építő javaslata. Végül a szombati nap lett kijelölve, s a kezdeti lelkesedő hat emberke helyett ugyan csak négyen jöttünk össze, de még így is igen jól éreztük magunkat. Az alaphangulatot tovább fokozta, hogy pénteken összeállítottam az event-hez egy Youtube zeneválogatást (csak maffiás zeneszámokkal, filmbetét dalokkal), valamint a srácokkal közösen beruháztunk egy üveg whiskey-re is, amit Krilehor vett meg kis csapatunk számára.
A játék 'i'-jére a pontot az tette fel, amikor bedobtam a közösbe: aki tud és szeretne, jöjjön valamilyen maffiás cuccba... a srácoknak nem kellett könyörögni.


El is jött a várva várt nap. A helyet beizzítottam, az asztalt lepucoltam, a paklim összeállítottam a szabályok szerint. Bár a szabályok igen engedékenyek voltak, egy Lasombra deck mellett döntöttem, amit a
hangulatnak megfelelő lapokkal raktam össze. Poharakat előkészítettem, rágcsálnivalót és az elmaradhatatlan fogpiszkálót az asztalra helyeztem. Aztán eljött a kezdés időpontja és már csörgött is a kapucsengő. Jöttek is a srácok szépen, egymás után, csak Krilehor maradt egy kicsit le, pedig nála volt a whiskey, ami nem utolsó szempont, már csak a hangulat miatt sem...
... Drachnoi és Anatole érkezett meg elsőként. Anatole talpig öltönyben, kalapban masírozott el hozzánk... :) Balázs a szolid, új arc design-t vette fel, hozzá egy kitűrt fehér inggel. Jómagam fekete ingben, kalapban és fogpiszkálóval vártam a többieket. Volt is nagy röhögés, ki hogy néz ki! :)
Aztán megjött Krilehor is... whiskey iható állapotban, hozzá szóda és már kezdődhet is a játék!
A zene elindul, a paklik bekeverve, az arcokon idétlen vigyor. Tényleg igazi gengszter tanya volt aznap délután a kecó. Az edge pedig közös felkiáltás alapján egy játékpisztoly lett! :)

Krilehor a Brujah-at hozta harcba, Don Caravelli vezényletével akarta megszerezni a tejhatalmat a maffia felett. Én a lasombrákkal, Anatole a Nosferatukkal, míg Drachnoi a Ventruekkal nyomult.
A különleges storyline szabályok mellett két speciális lapot is készítettem, egyet eredetileg is megkapott mindenki és a paklijába kevert,  másikat az FB-s szervezkedésnek köszönhetően opcionálisan lehetett a deckbe keverni (nem átlépve a 90 lapos laplimitet).

A paklik:
- Én: The Italian Job (sztár Luca Italicus)
- Krilehor: Don Caravelli és bandája Szicíliából
- Drachnoi: Korrupt hercegek és az Észak-Amerikai maffia
- Anatole: Sergej ex-KGB ügynök blokkol és képviseli az orosz maffiát (sztár Sergej)

Nagy jó hangulatban telt el a játék, miközben komoly küzdelmek voltak vámpírjaink között. A Brujah-k folyamatosan szedték a védelmi pénzt a megfelelő bleedekkel és ütöttek-vágtak a baseball ütőkkel. A Ventruekat azonban nem tudták leverni, a kocsmai bunyókat keményen állták, miközben folyamatos KRC-kel
újrarajzolták a bandák területeinek határvonalait. Eközben a Nosferatuk vezetője, Sergej képében folyamatos kémkedéssel, zsarolással és blokkokkal próbálták megakadályozni mindezt, Anatole nagy bánatára sajnos nem túl sokáig. Mindeközben a Lasombrák beköltöztek a kastélyukba, átvették az irányítást a Romlás (Rack) felett, s vezetőjük, Luca Italicus nyomdokain hol hamisítással, hol pénzügyi csalásokkal (Forgery és Leverage) ügyködtek a Brujah-k ellen. Miután a Brujah klán vezetője, Don Caravelli képtelen volt hárítani egy egyszerű bleed-et, Luca capo hamis suttogással a fülében még kondicionálta is (Conditioning), ami száműzte a Söpredékeket a maffia berkeiből. Face to face maradtunk a Ventruekkal. Két herceggel és segítőikkel szemben azonban annyira kiépültem, hogy esélyük sem volt. Luca végül ellátogatott a gyengekezű maffia-herceg otthonába és egy fojtóhurokkal levágta a fejét (Garrote). Ezzel sikerült bezsebelnem az asztalt és a győzelmet is.
A második kör is legalább annyira hangulatosra sikerült, mint az első. Mindenki maradt az eredeti paklijánál, nem történt paklicsere. Sajnos megint Anatole húzta a rövidebbet, felmorzsolták az ellenséges erők és elsőként kipottyant a maffia irányítása feletti küzdelem során. Aztán lejárt az idő és kifogyott a whiskey-s üveg is. Boldogan és kissé pityókásan álltunk fel az asztaltól. Remek hangulatban telt el a játék, annyi poén röpködött, hogy szinte már fájt...

... nos, az alábbiakban közzé teszem a storyline szabályokat is, hátha valaki kedvet kap ezek, vagy más, szabályok alapján a saját játéka megszervezéséhez. Nagyon jó móka volt, csak ajánlani tudom midnenkinek, hogy próbálja ki ezt a fajta játékstílust!




MAFIA
VAMPIRE: THE ETERNAL STRUGGLE STORYLINE GAME
SHADOWHUNTERS ROLEPLAYING CLUB

“Keep your friends close,
but keep your enemies closer.”

A vámpírok közötti évezredes háború különböző színtereken zajlik. A káiniták misztikus Dzsihádja mindenkire és mindenre kiterjed. A szervezett bűnözés, a drogkereskedelem, az emberrablás, a modern kori rabszolga kereskedelem és a maffia, s rajta keresztül a vámpírok és klánjaik közkedvelt eszközei. Végrehajtók, verőlegények, behajtók, csempészek, kisstílű tolvajok, bandavezérek és maffiafőnökök. Bábok, vagy a szervezetben betöltött tisztségek, melyek újabb lehetőségeket nyitnak meg a véres küzdelemben.
A maffia módszerei, az emberrablás, zsarolás, testi kényszer, bérgyilkosság mind egybecsengenek a vámpírok módszereivel. Az erőszak mindennapos a bűnözők és a vámpírok világában is. Mióta az alvilág szervezett módon is létezik, a vámpírok az óta manipulálják, vezetik és felhasználják. A Családon belül sok vámpír találta meg számítását és jutott hatalomhoz, anyagi javakhoz és befolyáshoz. A nagy klánok közül a brujah, nosferatu, lasombra, ventrue és a giovanni vámpírok hasították ki maguknak a legnagyobb részt az alvilág uralta régiókból és hatalomból.
A játékosok az összecsapás során azért fognak versengeni, hogy megszerezzék a maffia feletti korlátlan uralmat.

KÉKVÉRŰEK
A maffiavezérek és családfők fülébe láthatatlanul elsuttogott parancsok mesterei nem a brujahk és a lasombrák. A manipulációban és megtévesztésben jártas Kékvérűek igazi uralmat gyakorolnak a Családon belül. A ventrue klán már a kezdetektől ott volt, amikor Szicíliában szárnyait kezdte bontogatni a helyi alvilág. A klán ettől fogva mindig finom manipulációkkal igazgatta a maffia ténykedését. Sok akciót pénzeltek és támogattak, mely a klán és a klán tagok érdekében állt. Ezek a vértestvérek mindig atyai módon oltalmazták a nekik dolgozó halandókat, saját fiaikként és családtagjaikként kezelték őket. A ventruek a természetfölötti fenyegetéstől is védelmezik pártfogoltjaikat.

ŐRZŐK
Az árnyékok urai a Kékvérű pártfogók igazi ellentétei a Családon belül. Nyíltan és erőszakosan veszik át a területek felett az alvilág irányítását. A ventruekkal ellentétben egyáltalán nem érdeklik őket a halandó tagok, sokszor saját kézzel ritkítják meg az alájuk tartozó maffiózók sorait. Természetesen igyekeznek nemzetközi szinten is befolyásolni a szervezett bűnözést, de már korán meg kell tanulniuk, hogy saját céljaiknak nem tudják alárendelni az egész hálózatot. Sok ostoba lasombra égett már el ellenséges maffia családok tüzei által. Az okosak és bölcsek igyekeznek finoman hajlítani céljaik felé a szervezetet. S miért tagadnánk, ebben különösen tehetségesnek mutatkoznak.

SÖPREDÉK
A maffiával a brujah klán tartja a legszorosabb kapcsolatot. Sokuk már az ölelése előtt is tagja volt a szervezetnek, így vámpírrá válása után sem jelent nekik problémát a szervezetben való hatékony közreműködés. Meg lehet kockáztatni, hogy a klán nélkül a Család ügyei nem lennének ennyire olajozottak és gördülékenyek. A maffiózók között tevékenykedő brujah vámpírok maguk is az utcákat járják, együtt mozognak a halandókkal, ha kell, saját kezűleg intézik el ellenfeleiket az utcákon. A klán legnagyobb befolyása Oroszországban van, itt a brujahk teljes egészében uralmuk alatt tartják a szervezetet.

CSATORNAPATKÁNYOK
A nosferatuk a szervezet nélkülözhetetlen részét képezik, akár a ventruek. Annyi a különbség a két klán között, hogy míg a ventruek a maffia szíve és agya, addig a noszfik a szervezett bűnözés vérkeringése és idegrendszere. A klánhoz tartozó vértestvérek intézik el a kényes üzletekkel járó herce-hurcát, foglalkoznak az értékesítéssel, információszerzéssel és kémkedéssel. Ha szükség van egy kompromittáló anyagra, ők biztos be tudják szerezni. Innen már csak egy lépés a biztonsági hálózatok feltöréséhez szükséges kódok megszerzése, számkombinációk ellopása, stb. Természetfeletti képességeikkel könnyen eltűntethetnek rendőrségi bizonyítékokat, törhetnek be adatbázisokba és raktárakba. Természetesen nem csak a háttérben cselekszenek, képesek akár az utcán is helyt állni és biztosítják az összeköttetést más vámpír bandákkal és csoportokkal.

NEKROMANTÁK
Mivel a klán alapjaiban ugyanúgy működik, akár a maffia Családjának szervezete, így a Giovanni vámpírok könnyen átlátják a szervezett bűnözés rendszerét. Ennek ellenére a klánhoz tartozó vámpírok elsősorban saját családjukhoz hűségesek és csak másodlagos számukra a maffia. Fontos, hogy a klán velencei gyökerű, míg a maffia Szicíliából származik, így a kezdetekben a klán tagjai csupán szemmel tartották a szervezet felemelkedését és csak később alakítottak ki vele szorosabb kapcsolatot.
A Giovannik mindig igyekeznek a saját céljaik szerint felhasználni a bűnöző csoportokat és családokat. Bár ők is rengeteg családdal tartják a kapcsolatot, ahonnét ghouljaikat és gyermekeiket választják, e családok többsége nem tartozik a maffiacsaládok égisze alá, vagy csak részben tartoznak hűséggel a Cosa Nostrának. A többi klán, akik szoros kapcsolatot ápolnak a maffiával, csupán megmosolyogják a Giovannikat ezért, de ők is tudják, maga a klán és felépítése, annak aspektusa túlságosan is hasonlatos a szervezett bűnözéshez. Ha ehhez még hozzávesszük azt, hogy a Giovannik elől még a halálban sem vagy biztonságban és kísértet kémeik mindenhol ott vannak, így elég nagy ostobaság volna semmibe venni a jelenlétüket és érdekeltségeiket.

KÜLÖNLEGES SZABÁLYOK
A Maffia témájú játék minden szabálya megegyezik a Vampire: The Eternal Struggle kártyajáték alapszabályaival. Ahhoz, hogy ezt a storyline játékot játsszátok, minden játékosnak szüksége van egy előre összeállított paklira, vagyis könyvtárra és kriptára.

KRIPTA SZABÁLYOK
Az alábbiakban a storyline-ra vonatkozó kripta szabályok kerülnek ismertetésre. A játék öt nagy vámpír klánra épül:
Brujah (Söpredék)
Ventrue (Kékvérűek)
Giovanni (Nekromanták)
Nosferatu (Csatornapatkányok)
Lasombra (Őrzők)

Amennyiben a játékos 100%-ban ezen klánok valamelyikéből állítja össze a saját paklijának a kriptáját, úgy figyelmen kívül hagyhatja a csoport szabályt.

A többi klán és vérvonal is játszható, de ez esetben figyelembe kell venni, hogy a kriptában lévő vámpíroknak 75%-ban ugyanabba a klánba kell tartoznia (vagyis 12 kripta kártyából 9-nek), csak a fennmaradó 25% tartalmazhat más klánhoz, vagy vérvonalhoz tartozó vámpírt. Ekkor a csoport szabály továbbra is érvényben marad!

KÖNYVTÁR SZABÁLYOK
A könyvtár összeállításában a normál versenyek szabálya van érvényben. Ez azt jelenti, hogy a játékosoknak legalább 60 lapot kell a könyvtárukba belerakniuk, de nem lehet egy könyvtár sem 90 lapnál nagyobb! A könyvtárra további megkötések nincsenek.

’MAFIA’ JELZŐ [Mafia Counter]
A játék során bármely játékos által irányított minion egy akcióval felvehet egy ’mafia’ jelzőt [mafia counter]. Amennyiben már irányít olyan miniont, amely rendelkezik ’mafia’ jelzővel, az akciót végrehajtó minion kap +1 lopakodást is az akciójára.
Ha a minion sikerrel járt és az adott körben felvette a ’mafia’ jelzőt, az őt irányító játékos dobási fázisának a végén visszafordul. ’Mafia’ jelzővel rendelkező minion nem mehet el újból erre az akcióra.

TILTOTT LAPOK
A normál versenyszabályok szerint tiltva van az összes hivatalosan sem játszható lap. Emellett az alábbi lapok sem játszhatók:
Olyan lapok, amelyek kijátszásához laibon, scarce, infernal, anarch, black hand minion kell.
Tiltott az összes Gehenna Event lap is.

SPECIÁLIS LAP
A Maffia játékhoz egy különleges kártya is tartozik. Minden játékos megkapja a kártyát a játék előtt. Ezt a kártyát bele kell keverniük a saját paklijuk könyvtárába. Fontos, hogy a speciális lappal sem lépheti túl a könyvtár a 90 lapos határt!

CAPO DI TUTTI CAPI
Unique master. Requires a ready minion with mafia counter.
Put this card on a minion you control. Equip and recruit ally actions cost this minion 1 less blood or pool (but never less than 0 blood or pool). If this vampire is Ventrue, he or she gets an additional vote in any referendum he or she calls. If this vampire is Brujah, he or she may enter combat with a minion controlled by another Methuselah as a direct action. If this vampire is Lasombra, he or she can inflict 1 unpreventable damage on a ready minion controlled by another Methuselah. If this vampire is Nosferatu, he or she can burn 1 blood once during each action to get +1 stealth for the current action. If this vampire is Giovanni, non-wraith allies cannot block this Giovanni. The minion with this card cannot be blocked by a minion with a mafia counter.
[2 pool]


A srácok szerint a maffia játék nem lenne kerek az alábbi lap nélkül (lásd: Tommy Gun). Hát igazuk is volt, így le is gyártottam nekik, Krilehor meg kinyomtatta és aki szerette volna, berakhatott egy, vagy két kópiát a paklijába.

A hangulatról tudósítsanak a fényképek, melyek a játék során készültek!

Szevasztok!

2 megjegyzés:

  1. Nem is öltöny volt rajtam :D Azt mellénynek hívják. Öltönyt nem hordok. Egyébként jó lett, hiányoltam már a Shilmulot :D
    A.

    VálaszTörlés
  2. Igen, igazad van, tényleg mellény volt. Sorry! ;) Ha hiányoltad, hát most olvashatsz megint... ;)

    VálaszTörlés