2013/04/26

The Evil Beckons

Sziasztok!

Harmadmagammal ma összeülünk, hogy egy baráti játék keretén belül ismét hódoljunk a V:tES szenvedélyünknek. Némi hideg sörrel, ebben a 30 fokos melegben és féltucatnyi paklival felszerelkezve indulok útnak 14:00-kor a Keletihez, hogy Krilehoréknál egy sörözős-baráti storyline játékot játsszunk. Rajtunk kívül még Anatole és Dreegar vesz részt a bulin. Az alábbiakban olvashatjátok a storylinet és a hozzá kapcsolódó speckó szabályokat.
Természetesen, ha lezúztuk a három kört, a hétvégén még tudósítok róla, mi történt. Igyekszem fényképekkel is szolgálni. Addig is jó hétvégét mindenkinek és egy nagy kalappal azoknak, akik a holnapi Cantinás versenyen részt vesznek majd.



The EVIL BECKONS
V:tES Storyline Game

„Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely .”
- Lord Acton, Life and Letters of Mandell Creighton

Story
A 90’-es évek végén járunk. Ausztriában, egy titkos tremere könyvtárban őrizték azt a varázstárgyat, melyet Nuln kardjának neveztek el az okkultizmusban járatos tudósok. A kard misztikus erejéről, démoni pengéjének hatalmáról egészen a történelem kezdetéig visszanyúló történetek szólnak. Egyesek szerint élőholt áldozatok felforralt vérével és pokolbéli hatalommal kovácsolták, mely elpusztít bármit és bárkit, s erejét tulajdonosának lelkéből meríti.
A könyvtár védelmét és a tremerek ghouljait kijátszva egy ismeretlen behatoló végül megkaparintotta a kardot. A tremere klán bosszút esküdött, s felhasználva kamarillabeli befolyását, a szekta ítélethozójának,
Guil úrnőnek arkhónját, Hafsa-t és személyes követüket, Frank Weisshadel-t küldi a tolvaj nyomába.
A szálak Londonba vezetnek, ahol Hafsa és Frank a konzervatív Anna úrnő birtokán végül rálel a menekülő nyomaira. Kapcsolataikat felhasználva megpróbálják leleplezni a menekülőt, akit több érdekcsoport is el szeretne fogni.  Néhány független és kamarillás kotéria, valamint a szabbat falkák is bekapcsolódnak a menekülő káinita utáni hajszába. A történet ezen pontján kezdődik a storyline első fordulója. A játékosoknak saját kotériájukkal kell megszerezniük az elsőséget és felfedniük a menekülő káinita kilétét. Mindeközben a rossz nyelvek szerint a kard birtokában lévő káinita kotériát gyűjtött maga köré, s egyetlen céljuk, hogy felkutassák és vérét vegyék egy ősi, brit földön mélyálomban lévő ős öreg vámpírnak. E szörnyű tettük démoni eszközeként szolgál a birtokukba került Nuln kardja.
A mélyálomban szunnyadó matuzsálem gyermeke, Gotsdam, ki hírt szerzett az atyja elpusztítására felesküdött kotériáról, szintén Londonba érkezik. Ha közvetlenül nem is, de segít a játékosoknak, hogy elfogják a menekülőt és ezzel megakadályozzák atyja biztos halálát.
A második fordulóban, miután a karakterek felfedték a menekülő nyomait, felkutatják a diablerie kotériát és le kell győzniük, miközben versengenek is majd egymással. Fontos, hogy bár közös erővel képesek legyőzni a kardot birtokló kotériát, végül csak egy játékos szerezheti meg a teljes győzelmet. A győztes játékos az utolsó fordulóban birtokolhatja Nuln kardját. A harmadik körben, utolsó esélyként egymással kell megküzdeniük a kardért.

A játékos paklikra vonatkozó speciális szabályok:
Az alábbi szabályok minden játékosra érvényesek, akik játékos paklival játszanak a storyban.

A kripta nem tartalmazhat titulusos vámpírokat, laibonokat, sem imbued minionokat.

A kripta összes vámpírjának ugyanabba a szektába (kamarilla, szabbat, vagy függetlenek) kell tartoznia.

A könyvtár legalább 60 lapos kell legyen, de legfeljebb 90 lapot tartalmazhat.

A könyvtár nem tartalmazhat event lapokat, a szokásos, amúgy versenyen sem játszható lapokat sem.
Egy játékos kriptájában sem szerepelhetnek az alábbi vámpírok:
Antoine (MAL), Basir (ASA), Kalila (MAL), Randel (!VEN), Ransam (TOR), Gotsdam (VEN), Hafsa (ASA), Frank Weisshadel (TRE)
Egy játékos könyvtárában sem szerepelhet a Sword of Nuln, Praxis Seizure: London, Crusade: London  lapok.

Az első forduló különleges szabályai:
Az ülésrendet véletlenszerűen kell meghatározni (pl.: kockadobással).

Minden játékos a szokásos 30 vérjelzővel kezdi meg a játékot.

A ragadozó és préda felállás nem változik, a rendes szabályok vannak érvényben.

A storyteller (aki egyben a játék bírája is) az előre kialakított The Evil Beckons 1. paklival játszik (ő is véletlenszerűen ül le az asztalhoz) . Ennek tartalmát nem szabad felfedni a többi játékosnak. A pakli tartalmazza azokat a vámpírokat és lapokat, melyek segítik, vagy épp akadályozzák a játékosokat a nyomozásban és a menekülő vámpír felkutatásában. A játék előtt a storyteller pakli kriptája arccal lefelé az asztalra kerül, mind a három vámpír, mely a kriptát alkotja.

A játék megkezdése előtt a storyteller a menekülő vámpír lapját helyezi arccal lefelé az asztal közepére. Bármely játékos, a saját maga által irányított vámpírjait elküldheti egy akcióra, hogy a saját vérjelzői közül (pool-jából) tegyen egyet az asztal közepén arccal lefelé fordított, menekülő vámpírra, vagy leégessen egy másik játékos által irányított jelzőt róla. Ezt a nem direkt akciót a szokásos módon lehet blokkolni, lopakodással leplezni, megakadályozni, stb. Amennyiben az arccal lefelé fordított vámpíron, ily módon összegyűlik 5 vérjelző (minden matuzsálem más színű vérjelzőt gyűjt), a lap arccal felfelé fordul, de továbbra is játékon kívül marad. Az a játékos, akinek a saját jelzőinek száma eléri az 5-öt a lefordított (menekülő) vámpíron, sikeresen leleplezi azt. Jutalma 1 győzelem pont és 4 vérjelző (pool), melyet hozzáadhat a meglévő győzelem pontjaihoz (victory point). Ebben a pillanatban a storyteller pakli kiesik a játékból. Amennyiben nem a storyteller pakli ragadozója helyezte el az 5. jelzőt a lefordított vámpíron, úgy a storyteller pakli ragadozója nem kap sem győzelem pontot, sem vérjelzőt. Egy körben legfeljebb egy vérjelzőt lehet tenni az arccal lefelé fordított vámpírra, ha sikeres az akció, ugyanazon játékos vámpírjai nem próbálkozhatnak többet ezzel az akcióval.

A második fordulóra vonatkozó sajátos szabályok:
Az ülésrendet véletlenszerűen kell meghatározni (pl.: kockadobással). Az első fordulóban legtöbb győzelmi pontot szerzett játékosnak nem kell ülést dobnia, miután a többiek kidobták a helyüket, kiválaszthatja, melyik két játékos közé szeretne leülni.

Minden játékos a szokásos 30 vérjelzővel kezdi meg a játékot.

A ragadozó és préda felállás nem változik, a rendes szabályok vannak érvényben.

A storyteller (aki egyben a játék bírája is) az előre kialakított The Evil Beckons 2. paklival játszik (ő is véletlenszerűen ül le az asztalhoz). Ennek tartalmát sem szabad felfedni a többi játékosnak. A pakli tartalmazza a menekülő vámpírt és azokat a káinitákat, akik szövetségesekként kotériát alkotnak vele. Ezen kívül tartalmazza a szükséges lapokat is. A storyteller pakli kriptája 5 vámpírt tartalmaz, ezt az öt vámpírt már a játék megkezdése előtt arccal lefelé az asztalra helyezi a vele játszó. Amint az első körben felfedett, „menekülő” vámpír játékba jön, a storyteller kikeresheti a Sword of Nuln nevű lapot a storyteller pakliból és azt a minionra helyezheti (fizetve a szükséges költségeket, de a lap megkötései ez esetben nem érvényesek). Ez nem felszerelkezés akció, vagyis nem lehet blokkolni, sem egyéb lappal megakadályozni.

A Sword of Nuln-ra vonatkozó szabályok: a kardot szimbolizáló lap nem eshet ki a játékból, amennyiben a felszerelést megsemmisíti egy másik lap, vagy egyéb hatás miatt bekerülne a porkupacba, a storyteller a dobott lapok helyett a saját könyvtárába helyezi el. Minden további esetben a játékban ugyanúgy viselkedik, mint természetesen.

Az a játékos, aki kiejti a játékból a storyteller paklit, bármely vámpírjára ráhelyezheti a Sword of Nuln lapot, ha azt a prédájaként a storyteller irányította (ellenkező esetben a másik játékosnál marad). Ezen felül bezsebel egy extra győzelem pontot is.

A harmadik fordulóra vonatkozó különleges szabályok:
Az ülésrendet véletlenszerűen kell meghatározni (pl.: kockadobással). Az első kettő fordulóban legtöbb győzelmi pontot szerzett játékosnak nem kell ülést dobnia, miután a többiek kidobták a helyüket, kiválaszthatja, melyik két játékos közé szeretne leülni.

A storyteller saját paklijával játszik, melyet ugyanazon szabályok szerint alkotott meg, mint a több játékos.

A legtöbb győzelem pontot szerzett játékos arccal felfelé maga elé teszi az asztalra a Sword of Nuln lapot. A játék során bármikor bármely általa irányított minionja képes ezt felszerelkezni, a lapköltség szerint, de nem kell figyelembe vennie a lap klán (tremere) megkötését!

A storyline egyébként a Bloody Hearts - Diablerie: Britain c. kiegészítő alapján készült. Pontosabban a krónika The Evil Beckons fejezetéből. Az NPC-k is innen vannak.

2013/04/22

V:tES verseny

Sziasztok!

Újabb verseny vár a V:tES versenyzőkre e héten szombaton. A versennyel kapcsolatos információk az alábbiak:

Dátum: 2013. április 26. (Szombat)
Helyszín: Cantina Klub, Alsó erdősor utca 3.
Nevezés: 11:00-tól 12:00-ig
Verseny kezdete: 12:00-tól
Nevezési díj: 2000 HUF (minden nevező 1 db boostert kap ajándékba)
Kapcsolat a szervezőséggel:  +36709462267

Hexaped's Dinner ligaforduló

Sziasztok!

Múlt pénteken hatan gyűltünk össze kis ligánk következő fordulójára, hogy megmérettessük magunkat. A csapatot Feri egészítette ki, akivel ritkán játsszunk ugyan, de reméljük, hogy ezentúl gyarapodni fognak majd a közös alkalmak, mert nagyon hangulatos, lelkes játékos.
Feri mellett Shadowlord, Redsign, Anatole és Dreegar képviselte magát a Dzsihád ezen csatájában. Shadowlord egy big cap. voterrel, Redsign HoS blokkerrel, Anatole !Nosferatukkal, Dreegar pedig Baalikkal nyomult az elsőségért. A hat fős asztal elsősorban a time out veszélyét hordozza magába, valamint sokszor a játék egyensúlyába is keményen beleszól... de hát első szempont számunkra a jó hangulat és nem a véres, verejtékes győzelem volt.
Azt hiszem, hogy az almapálinka egy kis sörrel hígítva, elég kellemes, baráti alapot generált, amihez hozzájöttek még az "elmés benyögések", Slord utánozhatatlan bája és a közös hőbörgés egy-egy szaftosabb bleed, vagy szavazás után.
A végeredmény magáért beszél, ha a pontokat nézzük:


1 Dreegar (1,5)
2 Shadowlord (1,4)
3 Redsign (0,2)
4 Larpstoryteller (0,1)
4 Anatole (0,1)
5 Feri (0,0.5)

Az első time out után végül Dreegarnak sikerült felkúsznia ismét az első helyre, szorosan a nyomában Shadowlord kocogott. Sajna a Thetmes paklim nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, talán a szerencse sem igazán kedvezett nekem ezen a pénteken. Igaz, a paklin is van mit csiszolni, rendesen.
A kellemes kártyaparti megint hajnali órákban ért véget, de azt hiszem, mindenki, aki eljött, nagyon jól érezte magát! Folyt. köv.!